آرشیو آذر ماه 1400

شركت طراحي سايت و اپليكيشن رابسانا

بازاريابي محتوا چگونه به كسب و كارها كمك مي كند؟

۳ بازديد

بازاريابي محتوا را مي توان به عنوان يك استراتژي بازاريابي تعريف كرد كه شامل برنامه ريزي، سرپرستي و توزيع محتواي ارزشمند و قابل فهم براي مخاطبان هدف مي شود.

انواع مختلف بازاريابي محتوا شامل بازاريابي محتواي وبلاگ، بازاريابي محتواي ويديويي، بازاريابي محتواي پادكست، بازاريابي محتواي شبكه هاي اجتماعي، بازاريابي محتواي اينفوگرافيك و بازاريابي محتواي پولي است.

هنگامي كه بازاريابي محتوا به روش صحيح در استراتژي هاي بازاريابي گنجانده شود، مي تواند به كسب و كارها كمك كند تا به مخاطبان هدف خود دست يابند و فروش را افزايش دهند، كه به نوبه خود مي تواند شهرت برند را بهبود بخشد، به تاثيرگذاري بر نرخ تبديل، تقويت اعتماد و روابط با مصرف كنندگان، متمايز كردن شما از رقباي خود كمك كند. به نشان دادن تخصص در جايگاه خود به مخاطبان هدف كمك كنيد. استراتژي هاي بازاريابي محتوا براي كسب و كارها در هر اندازه و موقعيتي به صورت مناسب كار مي كند.

 

بازاريابي محتوا چيست؟

 

بازاريابي محتوا بر برنامه ريزي، ايجاد و توزيع محتواي ارزشمند براي دستيابي به مخاطبان هدف تمركز دارد. رويكرد صحيح در بازاريابي محتوا مي تواند به آگاهي از برند، فروش، دسترسي و وفاداري مشتري كمك كند. اطمينان از ارزشمند بودن محتوا براي مخاطب هدف، چيزي است كه بازاريابي محتوا را از ساير اشكال استراتژي هاي بازاريابي متمايز مي كند.

 

انواع بازاريابي محتوا

 

انواع مختلفي از بازاريابي محتوا وجود دارد كه مي توانيد در استراتژي هاي بازاريابي خود از آنها استفاده كنيد. انواع متداول عبارتند از:

 

– بازاريابي محتواي وبلاگ

– بازاريابي محتواي ويديويي

– بازاريابي محتواي شبكه هاي اجتماعي

– بازاريابي محتواي پادكست

– بازاريابي محتواي اينفوگرافيك

– بازاريابي محتواي تبليغات پولي

 

براي دريافت اطلاعات بيشتر و كاربردي تر مي توانيد مطلب بازاريابي محتوا و روش هاي مختلف جذب مخاطب را مطالعه كنيد.


 

بازاريابي محتواي بلاگ چيست؟

 

طبق تحقيقات انجام شده توسط The State of Content Marketing, محتواي وبلاگ تقريبا 86 درصد از استراتژي هاي بازاريابي محتوا را تشكيل مي دهد. برندهايي كه محتواي وبلاگ را در استراتژي بازاريابي محتواي خود گنجانده‌اند، به ميزان 97 درصد ترافيك بيشتري را به وب سايت خود هدايت مي كنند. اين به نوبه خود به برندها اجازه مي دهد تا صفحات ايندكس شده بيشتري را براي صفحات نتايج جستجو(SERP) داشته باشند.

همچنين، محتواي وبلاگ مي تواند يه نوع بازاريابي موثر  براي مشاغل كوچك باشد. زيرا بسيار مقرون به صرفه است.

يك راه جذاب براي استفاده از محتواي وبلاگ در استراتژي بازاريابي محتوا، نوشتن محتوا در مورد محصولات و خدمات شما و اينكه چگونه مي تواند براي مصرف كنندگان مفيد باشد، است. بايد به خاطر داشته باشيد كه محتوا را براي مخاطب هدف ارزشمند و مرتبط كنيد تا تاثير بيشتري داشته باشد. براي ارتقاي وبلاگ خود مي توانيد لينك هاي داخلي و خارجي به وب سايت خود ايجاد كنيد تا ترافيك بيشتري ايجاد شود.


 

بازاريابي محتواي ويديويي چيست؟

 

اگرچه توليد محتوا، وقت گير و پرهزينه است، اما محتوا ويديويي به عنوان يكي از محبوب ترين روش هاي بازاريابي محتوا در چند سال اخير ظاهر شده است. محتواي ويديويي كه به خوبي برنامه ريزي و مديريت شده است، مي تواند جنبه هاي متفاوتي از برند شما را به مخاطب نشان داده و باعث افزايش تعامل و فروش شود.

تحقيقات انجام شده توسط Wyzowl نشان مي دهد كه 69 درصد از مصرف كنندگان، محتواي ويديويي را بيشتر از محتواي وبلاگ جهت اطلاع از برند، محصولات و خدمات ترجيح مي دهند.

بسياري از مردم براي چيزهايي كه بايد نشان داده شوند، محتواي ويديويي را به محتواي وبلاگ ترجيح مي دهند. به عنوان مثال، چگونه يك سينك را تعمير كنيم. ويديوهاي كه هر مرحله از تعمير سينك را نشان مي دهند، اطلاعات بيشتري نسبت به محتواي نوشته شده ارائه مي دهند. همچنين، ويديوها روش بهتري براي آموزش به مردم هستند. به عنوان مثال، ويديوهاي يك استاد رياضي كه مسائل را روي تخته حل مي كند ممكن است مفيدتر و آموزنده‌تر از محتواي نوشتاري باشد.

 

مطلب مرتبط : چگونه مي توان نرخ تبديل سايت را با استفاده از ويديو افزايش داد؟


 

بازاريابي محتواي شبكه هاي اجتماعي چيست؟

 

اين واقعيت كه روزانه بيش از 3.6 ميليارد كاربر در سطح جهاني از شبكه هاي اجتماعي استفاده مي كنند، دليلي كافي براي سرمايه گذاري برندها در بازاريابي محتواي شبكه هاي اجتماعي است. چندين پلتفرم اجتماعي مانند اينستاگرام، توييتر و پينترست به عنوان يك راه موثر براي افزايش تعامل مصرف كننده و افزايش فروش مطرح شده‌اند.

پلتفرم هاي شبكه هاي اجتماعي به شما اين امكان را مي دهند كه مختواي متنوعي را براي برند خود ايجاد كنيد كه شامل عكس ها، فيلم ها، محتواي داستاني، ويديوهاي زنده و IGTV(اينستاگرام) مي شود. حتي بهتر از آن، اگر قبلا براي وب سايت خود محتوا توليد كرده‌ايد، مي توانيد به راحتي محتوا را در صفحات اجتماعي خود ويرايش و منتشر كنيد.

پلتفرم هاي اجتماعي به شما اين امكان را مي دهند كه عملكرد محتواي خود را نيز ارزيابي كنيد. اين به شما كمك مي كند تصميم بگيريد كه كدام نوع محتوا در بين مخاطبان عملكرد خوبي دارد.


 

بازاريابي محتواي پادكست چيست؟

 

محتواي پادكست مي تواند كانون محتواي هميشه سبز و موثر باشد. يك نظرسنجي در سال 2020 نشان داد كه حدود 49 درصد از افراد بين 12 تا 32 سال به صورت ماهيانه به پادكست گوش مي دهند. ميانگين گوش دادن به پادكست ها در يك هفته، شش ساعت بود. اين باعث شد تا رسانه ها و مشاغل روي پادكست ها سرمايه گذاري كنند تا تعامل را افزايش دهند.

اگرچه پادكست ها از استراتژي بازاريابي محتوا براي بسياري از مشاغل دور هستند، اما نتايج تاثيرگذاري را براي برخي از برندها نشان داده‌اند. ايجاد پادكست در صورت داشتن تجهيزات مناسب، ساده است و اگر از طريق رسانه مناسب و با پيام مناسب بين كاربران منتشر شود، تاثير آن مي تواند شگفت انگيز باشد. با اين حال، مهم است كه زمان كافي براي برنامه ريزي محتوا و رويكرد پادكست ها به جاي انجام آن در محل، كه مي تواند مخرب باشد، اختصاص دهيد.

پادكست ها را مي توان در وب سايت هاي تجاري و حساب شبكه هاي اجتماعي گنجاند تا مخاطبان دسترسي راحت تري به آنها داشته باشند.


 

بازاريابي محتواي اينفوگرافيك چيست؟

 

اينفوگرافيك ها حاوي تصاوير، اطلاعات، محتوا و داده ها در قالب گرافيكي قابل فهم هستند. هنگامي كه اينفوگرافيك ها به درستي برنامه ريزي و مديريت شوند، مي توانند راهي موثر براي برقراري ارتباط با مخاطب هدف در قالب لينك هاي ورودي و اشتراك گذاري باشند.

براي ايجاد اينفوگرافيك هاي موفق، بايد آنها را معنادار و تاثيرگذار نگه داريد و در عين حال براي افراد عادي نيز ساده و قابل درك باشند. اساس اين است كه اطلاعات معنادار و مرتبط را از منابع مختلف گرفته و آنها را به نكات ساده تري براي مخاطبان تقسيم كنيم.

اينفوگرافيك ها در زمينه آموزشي يا يادگيري بسيار موثرتر هستند. زيرا به مصرف كنندگان اجازه مي دهند تا پيام را راحت تر و ساده تر درك كند.


 

بازاريابي محتواي تبليغات پولي چيست؟

 

ثابت شده است كه تبليغات پولي به دستيابي به مخاطبان بيشتر و ايجاد آگاهي از برند كمك مي كند. اين موارد زماني كه بازاريابي ورودي مانند ايجاد بك لينك به وب سايت شما از طريق تبليغات همراه شوند، به خوبي كار مي كنند. مي توانيد تبليغات پولي را در حساب شبكه هاي اجتماعي، بنرها، يوتيوب، صفحات فرود يا SERP هاي خود قرار دهيد.


 

چگونه بازاريابي محتوا به كسب و كار كمك مي كند؟

 

بسياري از بازاريابان از اينكه بازاريابي محتوا چگونه به كسب و كار كمك مي كند، آگاه نيستند. برخي از مزاياي بازاريابي محتوا به شرح زير است:

 

– شهرت برند را بهبود مي بخشد.
– به تاثيرگذاري بر تبديل ها كمك مي كند
– با مصرف كنندگان و كاربران تعامل ايجاد مي كند.
– برند شما را از ساير رقبا متمايز مي كند.
– به نشان دادن موضوع تخصص شما كمك مي كند.

 


 

چگونه بازاريابي محتوا شهرت برند را بهبود مي بخشد؟

 

بهبود شهرت برند يكي از راه هاي درك اينكه چگونه بازاريابي محتوا به كسب و كار كمك مي كند است. محتواي با كيفيت منجر به افزايش وفاداري و اعتماد مشتري مي شود كه براي ايجاد شهرت برند ضروري است.

همانطور كه محتواي با كيفيت ايجاد مي كنيد مخاطبان هدف شروع به ارتباط و ايجاد نظر مثبت در مورد برند شما مي كنند. زماني كه مخاطب هدف، محتواي شما را مفيد، مرتبط و ارزشمند بداند، در مورد برند شما نيز همين فكر را خواهد كرد. هرچه ارزش بيشتري از طريق محتواي خود ارائه دهيد، به مخاطب هدف كمك مي كنيد تا شهرت مثبتي براي برند شما ايجاد كند.


 

چگونه بازاريابي محتوا به تاثير گذاري بر تبديل ها كمك مي كند؟

 

بازاريابي محتوا تا حد زيادي بر ميزان تبديل مخاطب به مشتري تاثير مي گذارد. آمار زير به شما كمك مي كند تا متوجه شويد بازاريابي محتوا چطور به كسب  و كار شما كمك مي كند:

 

– در مقايسه با ساير استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال، بازاريابي محتوا ثابت كرده است كه نرخ تبديل را حدود شش برابر افزايش مي دهد.

– در ايالات متحده، 61 درصد از مصرف كنندگان پس از مطالعه در مورد يك محصول يا سرويس در يك وبلاگ، اقدام به خريد كرده‌اند.

– بر اساس نظرسنجي انجام شده توسط Curata، 74 درصد از كسب و كارها در هنگام استفاده از بازاريابي محتوايي، شاهد افزايش مشتري هاي بالقوه خود بوده‌اند.


 

چگونه بازاريابي محتوا به برقراري رابطه با مصرف كنندگان منجر مي شود؟

 

ايجاد تعامل با مصرف كنندگان وفادار و بالقوه توضيح مي دهد كه چگونه بازاريابي محتوا به كسب و كار كمك مي كند. محتواي با كيفيت بخش مهمي جهت ايجاد شهرت مثبت براي برند و اعتماد بين مصرف كنندگان است. مشتريان وفادار يك مزيت براي همه مشاغل هستند.

ايجاد محتواي با كيفيت و ارزشمند نبايد پس از تبديل شدن يك مخاطب به مشتري متوقف شود. كليد اصلي موفقيت، ثبات است. محتواي يكنواخت و ارزشمند به شما كمك مي كند تا با مصرف كنندگان ارتباط برقرار كرده و وفاداري آنها را افزايش دهيد. همچنين، مي تواند به افزايش فروش مجدد نيز كمك كند.


 

چگونه بازاريابي محتوا برند شما را از ساير رقبا متمايز مي كند؟

 

در بازار رقابتي، بايد برند خود را از رقباي خود متمايز كنيد. ارزش و ارتباط محتوايي كه براي مصرف كنندگان خود ايجاد مي كنيد مي تواند به آنها كمك كند تا برند شما را نسبت به رقبا انتخاب كنند. تعيين اينكه چگونه مي خواهيد تصوير و صداي برند خود را به تصوير بكشيد نيز مي تواند به متمايز كردن شما از رقبايتان كمك كند.


 

چگونه بازاريابي محتوا به نشان دادن موضوع تخصص شما كمك مي كند؟

 

يكي از بزرگترين مزاياي بازاريابي محتوا اين است كه مي تواند به بهترين نحو تخصص شما را نشان دهد. هنگامي كه مصرف كنندگان با برند شما تعامل دارند، تمايل دارند بدانند كه با متخصصان باتجربه سروكار دارند.

بازاريابي محتوا به شما كمك مي كند تا نشان دهيد كه چقدر جايگاه خود را مي شناسيد. هر بار كه محتوايي را منتشر مي كنيد، به مصرف كنندگان و مخاطبان هدف خود نشان مي دهيد كه به خوبي با جايگاه و چالش هاي آن آشنا هستيد.

در حين خريد، مصرف كنندگان برندي كه اطلاعات مرتبط و مفيدي در مورد سوالات و ابهامات آنها مطرح كرده است را به خاطر مي آورند. به عنوان مثال، دو كسب و كار را در نظر بگيريد. يكي از آنها، محتواي مرتبط و ارزشمند توليد مي كند، در حالي كه ديگري اينطور نيست. مشتريان تمايل بيشتري به خريد از برندي دارند كه محتواي مرتبط و ارزشمند توليد مي كند.


 

جمع بندي

 

بازاريابي محتوا يكي از مهم ترين و موثرترين شيوه هاي بازاريابي است. زماني كه بازاريابي محتوا به درستي انجام شود، مي تواند به افزايش ديده شدن برند شما و افزايش وفاداري مشتري كمك كند. اين امر به مشاغل در هر اندازه‎‌اي كمك مي كند تا به مخاطبان بيشتري دست يابند و شهرت برند خود را افزايش دهند.

 

مطالب مرتبط :

بازاريابي محتوا چگونه به كسب و كارها كمك مي كند؟

چرا نوشتن محتوا براي برندها و مشاغل اهميت دارد؟

چرا بازاريابي محتوا از اهميت بالايي برخوردار است؟